Friday, 23 December 2011

giliran bicara hati dan gemersik kalbu la pulak


giliran novel bicara hati pulak nak wat drama.. novel 2 best giler kot .. ak ase bace time form 4 dulu kot .. lupe novel die cmne?


karya damya hanna

dilakonkan oleh



lakonan sharnaz ahmad dan cristina suzanne
*lawanya pompuan 2 kn?


sebenarnye aku pon da lupe cmne cite die, yela da lama sgt kan ak bace.. yang aku taw novel ni sgt3 la best !! 

sinopsis cite ni :

Dalam satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, Tengku Syahran dan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintai.
Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran. Tengku Syahran tidak dikenali dan tidak mungkin Zahlia boleh jatuh dengan pemuda itu.
Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. Pelbagai cara dilakukan oleh Tengku Syahran untuk memenagi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia kau tetapi dengan syarat, iaitu hak – hak peribadi Zahlia tidak akan diganggu.
Setelah diijabkabul, Tengku Syahran mula berubah. Egonya terlalu tinggi dan dia tidak mengikut perjajian yang telah ditetapkan. Zahlia rasa tertipu. Tengku Syahran telah mengingkari. Kini timbul pelbagi konflik dalam rumah tangganya. Benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapat mengundang rasa cinta, kasih, sayang dan kerinduan?
 macam best kan ? saksikan di astro prima mulai 3 januari..nak taw lebih lanjut klik sini !


minat cite tentang dhia x? cite 2 pon da nak abeh .. 
yang gantinye cite dari novel jugak  gemersik kalbu ....


  

lebih kurang jela covernye kn ??
lakonan aqasha n ayu raudah
xtaw la citenye camne, sbb xpenah bace novel ni  ...

sinopsis :



Kisah Cikgu Raihana yang bercinta dan bertunang dengan Wan Ariffin. Wan mati lemas kerana menyelamatkan seorang budak. Cikgu Raihana pulak kehilangan seseorang yang sangat rapat dengannya, dia bergantung kasih dengan Wan Ariffin selama ini, dan keluarga Wan sangat baik dan menganggap Raihana macam anak kandung mereka. Raihana tidak rapat sangat dengan ibu kandungnya sendiri, malah hubungan dia dan ibunya sangat kekok.
Raihana melanjutkan pelajaran secara sambilan dengan rakan baiknya Kak Shikin, mereka menumpang tinggal di rumah Aunty Zarina, di situlah dia kenal pula dengan Sufian.
Awal perkenalan, Raihana tidak berapa suka dengan penampilan dan tingkah laku Sufian. Tetapi Sufian sudah jatuh hati pada Raihana. Raihana masih lagi tak dapat melupakan cinta pertamanya iaitu Wan Arifin. Raihana yang tak suka kepada Sufian bertekad nak pindah rumah kerana benci kepada Sufian. Sufian mula memasang perangkap supaya Raihana dapat dikahwininya.
Akhirnya Raihana dan Sufian berkahwinlah juga..sepanjang menjadi isteri kepada Sufian, dia melihat kebaikan dan keikhlasan Sufian sebagai suaminya. Mungkin timbul rasa kasih sayang kepada Sufian dan Raihana terpaksa jugak menjaga Sufian di hospital ketika Sufian sakit.
Setelah Sufian sihat, Raihana kena pula jaga ibu kandungnya yang jatuh sakit pulak walaupun ibunya melayan dia dengan kasar. Raihana cuba merapatkan hubungan renggang selama ini dengan ibunya.
Sufian sedar Raihana masih lagi teringatkan cinta pertamanya, mampukah Sufian mengalihkan kembali cinta Raihana kepadanya, Sufian cuba menduga cinta dan kasih sayang Raihana..

emm.. macam xbest je ... hahha..

tentang dhia da nak abes .. agak2 pe jd kt dhia? zikir ? mak dhia? mak mentua jahat itu?*benci ak kt mak zikir 2 ...
nantikan kesudahannya isnin ni ....

asal sume amek cite kat novel je ek?? xde idea da ke? haha...
yang pasti cite lam novel komfem best ... cam ombak rindu .. 10 juta kot !

aku baru habis bace novel 7 hari mencintaimu .. klu wat filem komfem berjuta2 .. xcaye?
try bace novel ni ... sangat3 best ..


komfem meletop cam cite nora elena ngn ombak rindu 2 ...

ohh sethh .. i love u la ...he3
suami orang .. hahaa

igt dulu masa cite nora elena ni , status kat fb bkn men gile kt seth ni ... haha

xtaw nk bebel pe da.. yg penting jgn lupe tgk Tentang dhia last senin ni !! 
*bkn men nak besa tulisan 2 .. heee

                               sekian .. tata.. titi.. tutu ..













                                             







2 comments:

cik laure weng said...

suke tentang dhia.. =)
done visit you.. =) hit me back

MAIZATUL ASYIQIN said...

kite pon suke jugak ..
tq visit me ;)