Wednesday 6 February 2013

kerja oh kerja .

Assalamualaikum ..

Bertahun sudah blog ni tersadai , tak hupdate langsung . dulu2 je semangat orang ade blog ko pon nak ade blog gak . pastu ape pon tak boleh . hahaha .korang rindu aku kan ? ( macam la ade sape kisah kan ) sekarang aku da abis belajar , act da lame da pon abes belaja nk masuk 3 bulan da . tapi aku masih lagi memegang title penganggur . 

Bukan tak nak cari keje , aku da berie cari mase result baru kuar dulu .. pegi interview bagai . anta resume situ sini , tapi ape pon tak de . sekarang ni aku rehat kejap cari keje  . yang ade keje pulak gaji tak bape nak ok . bukan nak memilih tapi kite ade diploma kan . adakah itu salah ? kalau gaji ciput je , baik xpayah sambung belajar kan ? itu pendapat aku la .

sekarang ni rasa bahgia je kot duk umah , rase macam anak tunggal . keluar pon dengan mak abah je . adik2 tak ade kan ira asrama , syam kat kolej . sangat bahgia ko cakap je nak makan ape , sume mak masak kan ok ! haha. 

dan lagi satu aku sebenarnye tak suke pegi interview , kalau la ada keja ofis yang xpayah nak interview . aku sangat neves kalau interview , sangat2 ok !  lagi2 kalau dok speking2 dengan aku , lagi la aku 'ketorr' ! apa yang aku praktis sume lupe .haha.. 

sangat stress bile ade aku g kedai ke pe , ade pak cik2 tanye , 
belajo lagi ke? 
aku cakap la baru abes belajo . tengah cari keje .
amek cos ape dulu ?
bisnes study .
patut la susah dapat keje , nape tak amek letrik ke mekanikal ke dulu ?
tak ade rezeki lagi pak cik . (dalam ati maki maki da ) :p

aku penat2 blajo dari ipoh ke penang pulak macam tu die cakap ? bagi aku tak kisah la ko ambik cos ape dulu , kalau rezeki ko ade nak dapat keje awal , dapat la kan ? susah betul bile sume orang pikir macam tu , kan ?? 


lepas raye cine nanti aku akan mule turun naik ofis orang tanye balek ada kerja kosong ke tak. harap2 ade la rezeki ye . tak saba nak pegang duit sendiri . doakan aku dapat keje ye . mak aku cakap kalau da keje baru la die nak bagi kawen . haha . gataii ! 

ok la , sampai di sini saje bicara kita pada hari ni ye . daaa :)





No comments: